سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علم را با عمل همراه باید ساخت ، و آن که آموخت به کار بایدش پرداخت ، و علم عمل را خواند اگر پاسخ داد ، و گرنه روى از او بگرداند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :28
کل بازدید :349554
تعداد کل یاداشته ها : 97
103/2/7
12:50 ص
مدیرکل نظارت سازمان حمایت در گفت‌وگو با فارس خبر داد
پیشنهاد 15میلیون تومانی برای مدل پایه رانا/ 1،5درصد جریمه هر ماه تأخیر در تحویل

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از پیشنهاد 14 میلیون و 980 هزار تومانی ایران خودرو برای مدل پایه رانا در جلسه اخیر کمیته خودرو خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد به ازای هر یک ماه تأخیر در تحویل رانا، 1.5 درصد مبلغ پرداختی به خریداران بازگردانده شود.

خبرگزاری فارس: پیشنهاد 15میلیون تومانی برای مدل پایه رانا/ 1،5درصد جریمه هر ماه تأخیر در تحویل

 

شهرام میرآخورلو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیته خودرو، شرایط پیش فروش رانا مشخص و عنوان شد که پیش فروش 26 هزار دستگاه رانا طی سال جاری مورد تأئید وزارت صنعت است.

وی ادامه داد: در این جلسه سود مشارکت 20 درصد و سود انصراف 18 درصد در پیش فروش رانا عنوان ملاک عمل قرار گرفت و قرار شد ایران خودرو با ارائه اسناد و مدارک خود، قیمت‌ رانا را از سازمان حمایت دریافت کند.

وی تصریح کرد: در جلسه اخیر کمیته قیمت‌گذاری خودرو، پیشنهاد ایران خودرو برای مدل پایه رانا 14 میلیون و 980 هزار تومان اعلام شد.

میرآخورلو در مورد فروش نقدی رانا نیز گفت: ایران خودرو نمی‌تواند فروش نقدی رانا داشته باشد مگر اینکه قبل از آن، قیمت قطعی این خودرو را با ارائه اسناد و مدارک از سازمان حمایت دریافت کند.

وی تأکید کرد: در جلسه اخیر کمیته خودرو مقرر شد که از مهرماه امسال به ازای هر یک ماه تأخیر در تحویل رانا، 1.5 درصد مبلغ پرداختی به خریداران بازگردانده شود.

وی توضیح داد: در پیش فروش رانا زمان تحویل خودرو از مهر تا آذرماه عنوان شده است که در جلسه خودرو تأکید کردیم زمان تحویل خودرو باید به طور مشخص در قرارداد ذکر شود.

مدیر کل نظارت سازمان حمایت ادامه داد: همچنین تحویل خودرو به خریداران از زمان صدور فاکتور نباید بیش از 15 روز طول بکشد و اگر این تأخیر اتفاق بیفتد، باز هم جریمه 1.5 درصدی شامل حال خودروساز خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئولان ایران خودرو برای فروش نقدی رانا تمایل دارند، گفت: خودروسازان برای فروش نقدی باید ابتدا تعهدات قبلی خود را عملی کنند،اما با توجه به بالا بودن توان تولید ایران خودرو ممکن است پیش از اتمام تعهدات پیش‌فروش، مجوز فروش نقدی رانا را صادر کنیم.

وی گفت: قیمت قطعی رانا احتمالاً طی دو هفته آینده مصوب خواهد شد.


  
  

محکومیت حادثه آسایشگاه جانبازان بقیه‌‌الله از سوی دانشجویان

دانشجویان در بازدید از جانبازان قطع نخاعی مستقر در آسایشگاه بقیه‌الله خواستار مجازات عوامل حادثه تلخ چهارشنبه 17 خرداد در این آسایشگاه شدند.

به گزارش فارس، جمعی از دانشجویان بسیجی و عدالت‌خواه دانشگاه تهران با حضور در آسایشگاه جانبازان بقیه‌الله از جانبازان قطع نخاعی مستقر در این آسایشگاه بازدید و عیادت به عمل آوردند.

این دانشجویان در این دیدار ضمن محکوم کردن حوادث روز چهارشنبه 17 خرداد خواستار پیگیری و مجازات عوامل حادثه و رسیدگی هر چه سریعتر مسئولین به وضع آسایشگاه شدند.

لازم به ذکر است روز چهارشنبه 17 خرداد ماه که عده‌ای خود را مامور عمران و مسکن بنیاد جانبازان معرفی کردند با حضور در محل آسایشگاه تلاش کردند تا ضمن خارج نمودن جانبازان از آسایشگاه اقدام به تخریب محل و آغاز عملیات عمرانی کنند که در پی مقاومت جانبازان اقدام به ضرب و شتم این عزیزان کردند.

برپایه این خبر در حال حاضر به دلیل خارج شدن پرسنل و پرستاران از این آسایشگاه تعدادی از دانشجویان و بسیجیان با حضور در آسایشگاه وظیفه پرستاری از این جانبازان را به عهده گرفتند.

 


  
  
 

تهران از دریچه دوریین لوئیجی پشه، مستشار ایتالیایی ارتش ایران در دوران ناصرالدین شاه به سال 1858 میلادی


  
  

نامش غلامحسین افشردی و شغلش خبرنگاری بود. در سال 59 با نام مستعار "حسن باقری" به جبهه رفت اما چند ماهی طول نکشید که نابغه جبهه‌های ایران شد. تا آنجا که او را بنیانگذار اطلاعات سپاه و یکی از استراتژیستهای مطرح جنگ می‌نامند.

سالهاست که فرماندهان دوران دفاع مقدس در تمامی مراسم‌ها و سخنرانی‌های خون نقش جوانان در دوران دفاع مقدس را بسیار حائز اهمیت دانسته و یکی از دلایل پیروزی در هشت سال دفاع مقدس را حضور جوانان با ایمان، خلاق، خوش ذوق، با انگیزه و متفکر عنوان کرده اند.

به گزارش ایسنا : شاید این پرسش در ذهن هر شهروند ایرانی مطرح شود که چگونه امکان دارد یک جوان 20 یا 22 ساله فرماندهی یک گردان، تیپ یا لشکر را بر عهده داشته باشد. برای پاسخ دادن به این سوالات نمونه ها و افراد زیادی هستند که می‌توان معرفی کرد که یکی از آنها شهید "غلامحسین افشردی" است که همه او را به نام "حسن باقری" می‌شناسند. شهیدی که دوازدهمین جشنواره مطبوعات دفاع مقدس به نام آن نامگذاری شده است.

شهید حسن باقری (غلامحسین افشردی) در 25 اسفند 1334 مصادف با سالروز میلاد امام حسین(ع) در تهران بدنیا آمد. وی پس از گذراندن دوران دبستان در دبیرستان «مروی» ادامه تحصیل داد و با اخذ دیپلم در سال 54 در دانشگاه ارومیه در رشته دامپروری پذیرفته شد، اما پس از چندی به دلیل فعالیتهای مذهبی و مبارزاتی از دانشگاه اخراج شده و در سال 56 به خدمت سربازی اعزام شد و سرانجام با فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر فرار سربازان از پادگانها، سربازی را ترک کرد. وی با پیروزی انقلاب اسلامی وارد فعالیتهای مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله خبرنگاری می شود که در مدت 18 ماه خبرنگاری آثار و گزارشات خوبی را منتشر کرد. در دوران خبرنگاری این شهید او را به نام حسن افشردی می شناختند و خلاقیت و توانایی این خبرنگار آنقدر بالا بود که به عنوان اولین خبرنگار ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در نخستین سفر خارجی مسئولان به الجزایر سفر می‌کند و در حادثه طبس نخستین خبرنگاری است که در محل حادثه حضور پیدا می کند.

حسن باقری و راه اندازی واحد اطلاعات عملیات رزمی شهید باقری در سال 59 با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه های جنوب می شود و در بدو ورود به اهواز «واحد اطلاعات عملیات رزمی» را برای دستیابی دقیق از موقعیت دشمن راه اندازی می کند که این آغازی برای راه اندازی این واحد در ستاد عملیات جنوب می شود. شهید باقری به دلیل بهره مندی از هوش و استعداد فوق العاده در طول دوران حیات خویش در سالهای اولیه جنگ تحمیلی منشأ برکات فراوانی از جمله ایجاد اولین قرارگاه مشترک سپاه و ارتش (قرارگاه نصر) و اولین فرمانده قرارگاه نصر بود که پس از عملیات رمضان به سمت فرماندهی «قرارگاه کربلا» و جانشین فرماندهی کل در قرارگاههای جنوب منصوب شد. پس از شکل گیری سازمان رزمی سپاه با توجه به توان و تجربه های شهید باقری وی به عنوان جانشین فرماندهی یگان زمینی سپاه برگزیده می شود.

تاریخ شهادت 9 بهمن ماه 1361 شهید باقری که در بین رزمندگان به «سقای بسیجیان» معروف بود، تفکر ویژه دفاعی- نظامی خویش را در عملیاتهای مختلفی همچون ثامن الائمه (شکست حصر آبادان)، طریق القدس(فتح بستان)، فتح المبین و بیت المقدس (فتح خرمشهر) به اثبات رساند و صادقانه در این راه مجاهدت کرد و در حالی که میقات خویش را در جبهه های نبرد یافته بود، ماندن در جبهه های جنوب را بر رفتن به سفر حج ترجیح داد و سرانجام در 9 بهمن 1361 به شهادت رسید. شهید سرلشکرغلامحسین افشردی( حسن باقری) آنچنان مدارج رشد و کمال را در دوره های بحرانی انقلاب و جنگ به سرعت طی نمود که نام خویش را به عنوان «برترین استراتژیست» در تاریخ دوران دفاع مقدس ثبت کرد و در حالی مسئولیت سنگین فرماندهی اطلاعات و عملیات سپاه را برعهده گرفت که بیش از 26 بهار از عمرش نگذشته بود. شهید حسن باقری که به واقع او را بنیان گذار سازمان اطلاعات و عملیات رزم سپاه نامیدند به دلیل شایستگیهای اخلاقی بی نظیر و اندیشه دفاعی والایی که داشت در عمر کوتاه اما پر برکت خویش در دفاع مقدس منشأ تحولات بزرگی در ایجاد و توسعه اطلاعات و عملیات رزمی سپاه و فرمانده فکوری در جنگ نامتقارن بود. شهید سرلشکر حسن باقری با کار مستمر و استفاده مؤثر از نقشه ها و عکسهای هوایی و ماهواره ای به شناخت عمیقی نسبت به عرصه نبرد و نقاط قوت و ضعف دشمن دست یافت و با بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط سیاسی کشور که رئیس جمهور وقت (بنی صدر) به دلیل ناکامی در آزادسازی مناطق اشغالی در آن دوران ایجاد کرده بود به عرصه طراحی سازمان رزم ارتقاء و دستیابی به سطوح عالی فرماندهی و هدایت عملیات پای نهاد.

تغییر نام غلامحسین افشردی به حسن باقری شهید غلامحسین افشردی که با عضویت در سپاه با نام مستعار «حسن باقری» معروف شد، همواره بر جمع آوری اطلاعات از محیط و موقعیت دشمن و شرایط سیاسی و حتی شرایط روحی نیروهای دشمن به عنوان اهداف عمده و اصلی در خلال جنگ تأکید می کرد و می گفت: «خود بحث اطلاعات هدف است بکوشید این را در ذهنتان جای دهید که اطلاعات هدف واسطه نیست بلکه خود هدف اصلی است و حتی دیگر این اطلاعات هیچ به درد نخورد، نخستین نکته ای که یک فرمانده در عملیات بدان نیاز دارد این است که از جوانب خودش اطلاع داشته باشد تا وضعیت کلی خود را ندانید نمی توانید اطلاعاتی جمع آوری کنید.»

وی آگاهی از نقاط قوت و ضعف دشمن را فراتر از تعداد تانکها و نفربرها دانسته و تأکید می کند:« ضعف و قوت دشمن داشتن تانکها نیست بلکه تأثیر فرهنگ ارتش روی افراد است که هنوز نتوانسته ایم برآورد کاملی از روحیه ارتش عراق داشته باشیم و بدانیم که چه زمان این ارتش از هم می پاشد.»

اسلحه به دست در خط مقدم به جای نشستن در اتاق فرماندهی

شهید حسن باقری یکی از روشهای شناسایی موقعیت را مسئله کیفیت آرایش دشمن می دانست و معتقد بود که یکی از اشکالات دفاعی ما در آرایش نیروهاست چراکه در روشهای شرقی، نیروی ضعیف در خطوط می ماند و نیروی احتیاط با قوت بیشتری در پشت سر آن قرار می گیرد در حالیکه آرایش نیروهای ما برعکس است و همواره احتیاط ما از نیروی اصلی ضعیف تر است. شهید باقری به گفته همرزمانش غالبا یک تا دو ساعت پس از هدایت اولیه عملیات در خط نبرد حضور می یافت و خود شخصا وضعیت خطوط تصرف شده را با اهداف از پیش تعیین شده ( روی نقشه) کنترل می کرد و نقاط ضعف را بر روی نقشه مشخص و عملکرد واحدهای رزمی و یگان ها را در خط ارزیابی و دستور العمل لازم را ابلاغ می کرد و بیش از همه به وضعیت جسمانی بسیجیان می اندیشید و برای اوضاع روحی - روانی آنها به ویژه هنگام عقب نشینی اهمیت ویژه ای قائل بود به طوری که در خصوص حفظ نیروهای رزمنده تأکید می کند:« اگر در شناخت دشمن هزار شهید هم تقدیم شود می پذیریم اما در اثر نا آگاهی از وضعیت دشمن، منطقه و زمین یک شهید هم پذیرفتنی نیست.»

 


  
  

رئیس انجمن حجامت ایران و طب سنتی ایران گفت: بیش از 120 بیماری مهم با عسل درمان می‌شود.

حسین خیراندیش در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: بیش از 120 بیماری مهم با عسل درمان می‌شود و بسیاری از بیماریها که نیاز به جراحی دارند و بیمار را با مشکلات فراوان روبه رو می‌کنند با استفاده از طب سنتی نه تنها نیاز به جراحی نداشته بلکه بهبودی کامل حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه طب سنتی را باید توسعه داد و نگاه به آن باید نگاه ساده سازی باشد، اظهارکرد: طب سنتی را باید از ایران توسعه داد و به جهان اسلام صادر کرد تا کم کم همه دنیا را فرا گیرد.

رئیس انجمن حجامت ایران و طب سنتی ایران تصریح کرد: اگر در دوران جنگ از طب سنتی بهره می‌گرفتیم حدود 70 درصد از زخمها درمان و از تعداد کشته‌ها کم می‌شد.

خیراندیش ادامه داد: طب جزء اولین علوم است و اگر طب داشته باشید دین، توسعه و ترقی دارید و اگر طب نداشته باشید، هیچ یک از اینها را ندارید.

وی خاطرنشان کرد: 300 سال تلاش شد تا طب سنتی در ایران از بین نرود و این موضوع اتفاقی نبوده بلکه با برنامه ریزی صورت گرفته است.

رئیس انجمن حجامت ایران و طب سنتی ایران گفت: هم اکنون در ایران سکته و دیابت بیداد می‌کند و افسردگی بسیاری از افراد را گوشه نشین کرده و پدربزرگ‌ها نام فرزندان خود را نمی‌داند و همه دچار آلزایمر شده‌اند، این وضعیت طبی بوده که از خارج آمده است.

خیراندیش اضافه کرد: اگر روغن نباتی اصلاح شود، پوکی استخوان درمان می‌شود و چه اشکال دارد که در بیابانهای فراوانی که داریم کنجد کشت شود و روغن آن جایگزین روغن نباتی شود.

وی گفت: چرا وضعیت نان اصلاح نمی‌شود و نان مرغوب و واقعی به دست مردم داده نمی‌شود و چرا گوشتهای فریز شده 10 ساله کشورهای خارجی در بین جامعه توزیع می‌شود.

بنیانگذار طب سنتی ایران اظهارکرد: در ایران 96 نوع انگور کشت می‌شود و ارده شیره غذای همه قشرهای مختلف از کودکان تا سالخوردگان است، اما متاسفانه می‌بینیم که زن و مرد ایران همه شکم بزرگ و قدرت فکری و بدنی آنها پایین است.

خیراندیش همچنین با اشاره به تاریخچه حجامت در ایران تصریح کرد: قدمت این عمل به زمان پیامبران و ائمه بر می‌گردد، از این عمل حجامت در قرآن نیز یاد شده و سابقه ورود حجامت به ایران به زمان بهرام گور بر می‌گردد.

وی ادامه داد: دو نوع از مهمترین و انواع حجامت، حجامت عام و حجامت مع‌الشرط است. توصیه می‌شود که کودک از 4 ماهگی تا 7 سالگی به صورت ماهانه حجامت خشک شود.

رئیس انجمن حجامت ایران و طب سنتی ایران گفت: نوع حجامت با توجه به مزاج فردگرم یا سرد تعیین می‌شود و از انسداد موضعی و انسداد رگها جلوگیری می‌کند.

خیراندیش اضافه کرد: حجامت پیشگیری کننده از بیماریهای قلبی و درمان کننده فوری است و سمهای خاص ناشناخته را هم می‌توان به وسیله حجامت از تن خارج کرد.

 

وی تاکید کرد: کودکی که دچار سرخجه یا سرخک شده اگر آن را حجامت کنی در کمتر از دو روز بهبودی حاصل می‌کند، اما در غیر این صورت دو هفته باید عذاب بکشد تا بهبود یابد.

به گزارش ایسنا، همایش طب سنتی با همکاری دبیرخانه کانونهای فرهنگی مساجد و مجموعه مردمی علمی پژوهشی طب اسلامی ایرانی ارمغان سلامت برگزار شد.

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 52054

  
  
   1   2   3      >